Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji w Polityce prywatności.
akceptuję
3 Biegun

Ponad 4000 kilometrów, około 100 dni, tyle samo spotkań i pytań o najważniejsze w życiu wartości. 13 marca 2015 roku Marek Kamiński wyruszy w pieszą podróż z Kaliningradu do Santiago de Compostela – przemierzy szlak Św. Jakuba, znany potocznie jako Camino, po to, by inspirować

i skłonić do refleksji.

Zimowa Ekspedycja Wisła
Po wyprawie z Polą przez Polskę Wisła nie dawała mi spokoju. Pola była moim przewodnikiem, ale ciągle miałem niedosyt Wisły.
Vistula Winter Expedition
After the expedition “Through Poland with Pola” the Vistula kept bothering my mind. Pola was my guide, I remained still insatiate of the Vistula.
Letnia Ekspedycja Wisła
Uwielbiam kajakarstwo. W czasie studiów uczestniczyłem w spływach kajakowych po wielu polskich rzekach.
Baby on board - Z Polą przez Świat
Baby on board - "Z Polą przez Świat"
Jako pierwszy etap projektu „Baby on board - z Polą przez Świat” wybraliśmy podróż do Norwegii.

Gunnbjørn Fjeld
Zawsze pociągały mnie dziewicze tereny ziemi. Niedostępne i słabo poznane. Takie jak najwyższy szczyt Grenlandii - Gunnbjørn Fjeld (...)
Baby on board – „Through Poland with Pola”
It was my wife’s, Kasia, idea. To set out for a family expedition – all of us together, we, our two year old daughter Pola and our dog, Aja. To see Poland and, later, to set out for a journey around the world. It was how the project “Baby on board”, Around the World with a Child, was born.
Baby on board - Z Polą przez Polskę
Baby on board - "Z Polą przez Polskę"
To był pomysł Kasi, mojej żony. Wyruszyć na rodzinną wyprawę – wszyscy razem, my, nasza dwuletnia córeczka Pola i pies Aja.
Pontonem dookoła Bałtyku
Czy w pięć dni można opłynąć pontonem Bałtyk? Nikt jeszcze nie podjął się podobnej próby.

Biegun północny
Wyprawa na biegun północny w 2002 roku nie była próbą bicia kolejnych rekordów.
Dolomity
Wyjazd we włoskie Dolomity w 2001 roku nie był wielką spektakularną wyprawą. To był dobry trening i zaprawa przed ewentualnymi późniejszymi eskapadami.

Wyprawa na Zanzibar i wejście na Kilimandżaro
O wejściu na najwyższą górę Afryki myślałem od czasu, gdy w dzieciństwie przeczytałem książkę Ernesta Hemingwaya „Śniegi Kilimandżaro”.
Wyprawa do źródeł Amazonki
Nie jest łatwo określić, gdzie leżą źródła Amazonki. Wyprawa Lorena McIntyre ustaliła, że największa rzeka świata bierze swój początek w małym jeziorku na stoku Nevado Misimi, z którego wypływa potok Carhuasanta.
Trawers Grenlandii - 600 km w 13 dni
Siedem lat – tyle czasu upłynęło od mojej wyprawy z Wojtkiem Moskalem na Grenlandię. Od niej się tak naprawdę wszystko zaczęło.
Atlantyk
12 dni, 12 godzin, 30 minut i 17 sekund. Tyle zajęło w 1988 r. katamaranowi „Jet Services” przepłynięcie trasy atlantyckiej. Kapitan Serge Medac prowadząc jacht ustanowił wtedy rekord świata – nikt szybciej nie pokonał wielokadłubowcem klasycznej trasy z Europy do Nowego Świata.
Przejście pustyni Gibsona - 800 km w 46 dni
Australia. Pustynia Gibsona. Upał, wydmy o wysokości 10 metrów, jadowite węże, insekty, skały. Chcieliśmy pokonać pieszo pustynię. To było dla mnie zupełnie nowe wyzwanie.
Atlantyk
Pomyślałem, czemu nie? Wiele lat temu, gdy budowałem razem z kolegą Jerzym Andrzejukiem jacht, miałem podobny pomysł. Chcieliśmy przemierzyć ocean lub przepłynąć naokoło Ziemi. Wtedy się nie udało.
Boliwia
Przystępując w 1996 roku z Børge Ouslandem do wyścigu, kto pierwszy samotnie przejdzie Antarktydę obiecaliśmy sobie, że w niedalekiej przyszłości zrobimy coś razem.
Antarktyda
Trzykrotnie doszedłem do bieguna i nadszedł najwyższy czas, żeby pójść nową drogą. Pomyślałem, ze dobrze by było spojrzeć na Antarktydę z innej perspektywy.
Pomysł na samotne przejście Antarktydy narodził się już podczas wyprawy na biegun południowy. Gdy zdobyłem w jednym roku oba bieguny zaczęło brakować mi kolejnego celu, wyzwania, które oddaliło by poczucie narastającej pustki.
Samotne zdobycie Bieguna Południowego

To było dziwne uczucie, ale stojąc na biegunie północnym, czu­łem, że trzeba iść dalej i dalej - aż na Spitsbergen, i że to dopiero pół drogi.

Zdobycie bieguna północnego
Podczas przejścia Grenlandii rozmawialiśmy z Wojtkiem Moskalem o kolejnej wyprawie... Postanowiliśmy dotrzeć na nartach na biegun północny bez pomocy z zewnątrz
Spitsbergen
Z Moskwy 27 kwietnia poleciałem do Murmańska. Tam nie chcieli mnie puścić dalej. W czasie kłótni z milicją, Inturistem i nie wiadomo kim jeszcze, odleciał samolot do Tromso.
Podróż autostopem po Europie

W trakcie studiów z przyjacielem z roku Jerzym Andrzejukiem (moim obecnym szwagrem) planowaliśmy podróż autostopem dookoła Europy.

Rejs statkiem do portu Safi w Maroko.
Rejs do Maroko był drugą, samodzielną wyprawą statkiem towarowym. O możliwości wykupienia miejsca w kabinie w ramach,,rejsów okrężnych\'\' statków, które przewożą np. węgiel dowiedziałem się rok wcześniej.
Pierwsza samodzielna wyprawa
W liceum dotarłem na statku handlowym do Danii. Była wtedy taka możliwość, że jak statek przewoził na przykład węgiel można było wykupić miejsce w kabinie w ramach,,rejsów okrężnych\'\'.